Σε μία κινηματογραφική χρονιά που μοιάζει με πολλές από τις ιστορίες παλιότερων ταινιών δράσης ξεκίνησε σχεδόν στα μέσα του Σεπτέμβρη και η σχολική χρονιά. Έτσι ξεκίνησε και το δικό μας ταξίδι, για ένα διαφορετικό Κέντρο Ξένων Γλωσσών. Έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά που μας έτυχαν αυτή την χρονιά μαζί με τα παιδιά μας, τους γονείς τους και τους ενήλικες μαθητές μας. Και παρόλες τις αλλόκοτες συνθήκες η χαρά μας παραμένει μεγάλη, όχι από άγνοια, αλλά χάρη στα γέλια που ακούγονται καθημερινά στο χώρο μας και τα πλατιά χαμόγελα στα πρόσωπα όλων.

Μέσα στις τάξεις έγιναν ήδη αρκετές δραστηριότητες και ορισμένα από αυτά παρουσιάζονται παρακάτω.

Εξάσκηση της γλώσσας

Σημαντικό στοιχείο είναι οι μαθητές να παραμένουν ενεργοί και να εμπλέκονται στο μάθημα. Ανεξαρτήτου ηλικίας η εξάσκηση στην γλώσσα είναι συνεχής. Μέσα από παιχνίδια ρόλων και την εφαρμογή μικρών συνεντεύξεων οι μαθητές αξιοποίουν τις γνώσεις τους και  τις θεμελιώνουν. Μιλώντας μόνο στα Αγγλικά με τους συμμαθητές τους, με τους οποίους μοιράζονται κοινό επίπεδο στη γλώσσα, η ομιλία τους βελτιώνεται αβίαστα και με την επίβλεψη της εκπαιδευτικού.

διαφορετικό παιχνιδοποίηση ομαδικότητα δημιουργικότητα

Επανάληψη με παιχνιδοποίηση

Η επανάληψη βοηθάει να τελειοποιηθεί η γνώση, όπως λέει και το Αγγλικό ιδίωμα ‘practice makes perfect’. Πώς όμως δεν θα γίνει βαρετή και ταυτόχρονα θα αποδώσει? Μία απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι η παιχνιδοποίηση (μτφ gamefication). Η παιχνιδοποίηση είναι μία ιδιαίτερα πρόσφατη μέθοδος που εφαρμόζεται στην εκπαίδευση. Γενικά χρησιμοποιείται ευρέως πλέον, και ιδιαίτερα μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών, ακόμη και για τα στελέχη μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων.  Είναι όμως και κοινή λογική ότι το καλύτερο για τους μαθητές είναι ένα γρήγορο, εύκολο παιχνίδι γνώσεων. Μέσα από αυτό ανακαλούν στην μνήμη τους βασικά κομμάτια από την περσινή ύλη των Αγγλικών για να ξεκινήσει ομαλά η νέα χρονιά.

Παιχνιδοποίηση v.2 (the rise of Gamefication)

Η παιχνιδοποίηση χρειάζεται λίγη φαντασία, πολύ διάθεση από την δασκάλα και αποδίδει πολλαπλά για τους μαθητές. Όταν σε μικρή ηλικία χρειάζεται να μαθαίνουν τα παιδιά μας πολλά και διαφορετικά αντικείμενα το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθούμε περισσότερο εμείς για να το κάνουμε ευκολότερο. Το Αγγλικό λεξιλόγιο μπορεί να εμπεδωθεί με «έξυπνες» και ευχάριστες δραστηριότητες που βοηθάει το παιδικό μυαλό να αφομοιώσει όσα επεξεργάζεται.

διαφορετικό παιχνιδοποίηση ομαδικότητα δημιουργικότητα

Δημιουργικότητα

Έχετε δει την ταινία το ‘Χαμόγελο της Μόνα Λίζα’ με την Τζούλια Ρόμπερτς? Σε αυτή την ταινία, που διαδραματίζεται στο μακρινό 1950, υποδύεται την καθηγήτρια τεχνών και αναφέρεται στη ζωγραφική με αριθμούς (δείτε εδώ). Σε ένα προτυπωμένο πίνακα με αριθμούς, βάζεις το κατάλληλο χρώμα στον αριθμό που του αντιστοιχεί και φτιάχνεις τον δικό σου αντίγραφο του Vincent Van Gogh. Με το κατάλληλο «κόλπο» -και την απαραίτητη απλοποίηση- η παραπάνω μέθοδος γίνεται μία εξαιρετική άσκηση για να μάθουν οι μικροί μαθητές τα χρώματα και τους αριθμούς στα Αγγλικά.

Οι τέχνες έχουν ένα εντελώς νέο περιεχόμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μας αρέσουν πολύ και σκοπεύουμε να κάνουμε πολλά περισσότερα χρόνο με τον χρόνο.

διαφορετικό παιχνιδοποίηση ομαδικότητα δημιουργικότητα

Ομαδικότητα

Μέσα από την κοινή προσπάθεια μαθαίνουμε πιο γρήγορα. Όταν δεν γνωρίζω κάτι ή κάνω λάθος η ομάδα βρίσκει την απάντηση μέσα από τη συνεργασία. Η δασκάλα συντονίζει με διακριτικότητα όπου χρειάζεται, προάγοντας πάνω από όλα τον απευθείας διάλογο των μαθητών. Η αλληλεπίδραση και η άνεση, που έχουμε όλοι νιώσει με τους συμμαθητές μας, συμβάλλει καταλυτικά. Μαθαίνουμε γρηγορότερα γιατί ήμαστε πιο δεκτικοί σε μία τέτοια διαδικασία.

διαφορετικό παιχνιδοποίηση ομαδικότητα δημιουργικότητα

Δείτε επίσης ‘πόσο βιωματική μπορεί να γίνει η εκμάθηση Αγγλικών