Η μέθοδος αξιολόγησης μαθητών/τριών στο how I DIFFER! είναι μία εξαιρετική προσέγγιση. Δηλαδή η μέθοδός μας, μας επιτρέπει:
-
καταρχήν να αποδοθεί με ουσιαστικό και κατανοητό τρόπο η εικόνα για την προσπάθεια του κάθε παιδιού την συγκεκριμένη χρονική περίοδο,
-
παράλληλα όμως η αξιολόγηση μας συνδέεται άμεσα και ομαλά με την προσπάθεια που χρειάζεται να γίνει από το παιδί για να βελτιωθεί και από τη δασκάλα για να το υποστηρίξει.
Παραδοσιακή μέθοδος (#not)
Οι παραπάνω στόχοι δεν μπορούν να επιτευχθούν από τις παραδοσιακές βαθμονομημένες αξιολογήσεις (δηλαδή με βαθμοούς από 0 έως 20, από A έως F ή τύπου Πολύ Καλός, Καλός κλπ). Ας σκεφτούμε λοιπόν, με τα κλασσικά συστήματα αξιολόγησης που εφαρμόζουν τα φροντιστήρια, ποιος γονιός μπορεί να πει τι κάνει καλά το παιδί του σε αυτό το «ταξίδι» της μάθησης? Ένας βαθμός (πχ 18 στην ορθογραφία, 15 στη γραμματική κλπ) και ας «μασκαρευτεί» με χρώματα, ας «σερβιριστεί» μέσα από application κ.α. πόσο βοηθάει τη συνεργασία γονέα, δασκάλου και παιδιού για να φτάσει επιτυχημένα αυτό το «ταξίδι» στον τελικό προορισμό?
Εφόδια επιτυχίας
Για εμάς το «ταξίδι» της μάθησης έχει ως προορισμό το κάθε παιδί να καταλαβαίνει, να γράφει και να μιλάει αγγλικά για το υπόλοιπο της ζωής του. Δεν αρκεί η εικόνα μίας στιγμής που δείχνει ότι ένα παιδί παίρνει ‘Α’ στη γραμματική, ‘Β’ στην ανάγνωση κλπ. Με τη μέθοδο αξιολόγησης μας εμβαθύνουμε στα γνωσιακά χαρακτηριστικά κάθε παιδιού ξεχωριστά, τα παρουσιάζουμε γραπτά αλλά και τα συζητάμε με τους γονείς. Δηλαδή εστιάζουμε στα εφόδια που διαθέτει, που επιδεικνύει ή χρειάζεται να βελτιώσει το κάθε παιδί για να μπορεί να μάθει επιτυχημένα την αγγλική γλώσσα.
Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι και οι δεξιότητες που εφόσον καλλιεργηθούν (πχ υπομονή, φιλομάθεια, εργατικότητα και άλλα πολλά) θα ωφελήσουν κάθε άνθρωπο μακροχρόνια. Είναι οι σύγχρονες δεξιότητες που όλοι αναζητούμε.
Ενεργή επικοινωνία
Κάθε Νοέμβριο κάνουμε την αρχή για τις αξιολογήσεις μας. Επιλέγουμε νωρίς μέσα στη χρονιά να καλούμε σε συνάντηση τους γονείς για να συζητήσουμε από νωρίς την πρώτη εικόνα που έχουμε αποκομίσει. Να εξηγήσουμε την εκπαιδευτική πρόοδο των παιδιών, τα επόμενα βήματα που θα δουλέψουμε αλλά και να ακούσουμε τους γονείς ώστε να έχουμε μία κοινή άποψη για κάθε παιδί.
Επιδιώκουμε ενεργά να μιλήσουμε με όλους τους γονείς και στις 3 ετήσιες αξιολογήσεις γιατί η επικοινωνία είναι το κλειδί για καλή συνεργασία και επιτυχία. Για να το πετύχουμε δίνουμε από την 1η ημέρα της σχολικής χρονιάς τις ημερομηνίες ενημέρωσης γονέων. Κάνουμε έγκαιρες υπενθυμίσεις και όταν έρθει η ώρα διαθέτουμε ικανοποιητικό χρόνο για να μιλήσουμε με όλους του γονείς. Αν ένας γονιός δεν μπορεί να έρθει επιδιώκουμε νέα επικοινωνία με εναλλακτικούς τρόπους.
Από την αρχή λέγαμε ότι η ανοιχτή, ξεκάθαρη και καλοπροαίρετη επικοινωνία μας είναι ιδιαίτερα αγαπητή στο how I DIFFER! και θεωρούμε ότι φαίνεται ξεκάθαρα.
Ποιοτική μέθοδος αξιολόγησης μαθητών/τριών
Η μέθοδος αξιολόγησης που επιλέξαμε από την πρώτη στιγμή στο how I DIFFER! δεν ήρθε τυχαία. Κατέχοντας τη γνώση των συστημάτων αξιολόγησης απόδοσης και με την εμπειρία της μεγάλης προόδου που έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια σε αυτά τα συστήματα, μας ήταν ξεκάθαρο ότι δεν μας καλύπτει σε τίποτα η παραδοσιακή μέθοδος των υπόλοιπων φροντιστηρίων. Δηλαδή δεν θα μπορούσε η παραδοσιακή μέθοδος να αποδώσει την ουσία της Βιωματικής Μάθησης και εκ των πραγμάτων δεν βοηθάει την ουσιαστική βελτίωση των μαθητών/τριών. Δουλέψαμε αυτά τα χρόνια για να την προσαρμόσουμε στα μέτρα μας, λαμβάνοντας συνεχώς υπόψη μας την ανατροφοδότησης που μας έδιναν οι γονείς. Εκπαιδεύσαμε τις δασκάλες μας για να κατανοήσουνε σε βάθος, και με όμοιο τρόπο τη μέθοδο μας για την αξιολόγηση μαθητών/τριών, που δεν είχαν προφανώς ξανασυναντήσει και στοχεύοντας να παράγουν εποικοδομητικές αξιολογήσεις.
Στο how I DIFFER! η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής προόδου των μαθητών/τριών είναι μία ουσιαστική διαδικασία και η φάση που επιζητούμε την πλέον ενεργή συμμετοχή όλων των γονιών.
Η ποιοτική μέθοδος αξιολόγησης μαθητών/τριών είναι ακόμη μία ουσιαστική διαφορά μας που έχει μοναδικό κίνητρο την βελτίωση των ίδιων των παιδιών. Ευχόμαστε όλοι οι γονείς να συμμετέχουν και να μπορέσουμε αν όχι σε όλους αλλά στη συντριπτική πλειοψηφία να δείξουμε τα τρομερά της πλεονεκτήματα.