Πολλές ιδέες και συμβουλές κυκλοφορούν στο διαδίκτυο φέτος για την ομαλή παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης. Κάποιες χρήσιμες, κάποιες υπερβολικές και άλλες απλά σκοπεύουν να εντυπωσιάσουν για να κερδίσουν λίγα κλικ παραπάνω.

Αυτό που διαπιστώνουμε εμείς, είναι ότι υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες ανάλογα με την ηλικία του/της μαθητή/τριας και το εκπαιδευτικό αντικείμενο. Δεδομένου ότι τα Αγγλικά, ξεκινάνε από μηδενική γνώση του εκπαιδευτικού αντικειμένου, η τηλεκπαίδευση αυξάνει το επίπεδο δυσκολίας για επιτυχημένη διδασκαλία. Πόσο μάλλον όταν στην διδακτική σου προσέγγιση  το περιβάλλον του μαθήματος είναι βασικό στοιχείο για την εκμάθηση της γλώσσας όπως γίνεται στο δικό μας φροντιστήριο (δείτε επίσης εδώ).  Έτσι χρειάζεται και οι μαθητές/τριες και για μικρότερα παιδιά οι γονείς, να συμβάλουν εφαρμόζοντας όσο μπορούν κάποιες εύκολες πρακτικές.

Ιδέες ομαλής τηλεκπαίδευσης Αγγλικών

Τεχνικά Ζητήματα και Ιδέες

  • Η πλατφόρμα/εφαρμογή τηλεκπαίδευσης χρειάζεται να έχει εγκατασταθεί έγκαιρα και όχι την τελευταία στιγμή. Είναι κρίσιμο να έχει χρόνο ο/η μαθητής/τρια για να ελέγξει ότι ο ήχος και η εικόνα λειτουργεί άρτια. Ακόμη καλύτερα μπορεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή, κάνοντας 1-2 κλήσεις σε φίλους ώστε να εξοικειωθεί με την χρήση της.
  • Η σύνδεση στο internet έχει πολλές διακυμάνσεις ιδιαίτερα τις ημέρες του lockdown. Εφόσον η συσκευή που χρησιμοποιούμε το υποστηρίζει, να προτιμήσετε να συνδεθείτε με Ethernet και όχι Wi-Fi. Ίσως δώσει λίγο πιο σταθερό σήμα, αν είμαστε τυχεροί.
  • Για να απομονώνεται καλύτερα ο ήχος που λαμβάνουμε και στέλνουμε βοηθάνε τα ακουστικά. Αν δεν έχετε ήδη, μην πάτε να αγοράσετε, αλλά να χρησιμοποιήστε τα ακουστικά του κινητού τηλεφώνου. Είναι πολύ καλύτερα από κάποια φθηνά ακουστικά τύπου στέκα που κυκλοφορούν στην αγορά.
  • Συχνά χρειάζεται στο μάθημα μας να σηκωθείτε από την καρέκλα σας. Βγάλτε τα ακουστικά και αφαιρέστε το βύσμα από τον υπολογιστή ώστε να ακούτε τον ήχο.
  • Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια παρακολουθεί μέσω κινητής συσκευής (tablet ή κινητό) χρειάζεται οπωσδήποτε να είναι τοποθετημένο σε σταθερό σημείο και να μην κρατιέται στο χέρι.

Ιδέες για τον Περιβάλλον χώρο

  • Κάθε μαθητής/τρια όταν μπαίνει στο χώρο του φροντιστηρίου, υπό κανονικές συνθήκες, ξεκινάει μία διαδικασία προσαρμογής στο περιβάλλον του μαθήματος. Αυτή την διαδικασία δεν πρέπει να την αφαιρέσουμε από το διαδικτυακό μάθημα. Συνεπώς ο/η μαθητής/τρια χρειάζεται να ετοιμάζεται για το διαδικτυακό μάθημα κάποια λεπτά νωρίτερα και όχι τελευταία στιγμή. Να κάθεται στον υπολογιστή, να έχει όσα χρειάζεται μπροστά του/της και να μπαίνει σιγά-σιγά στον ρυθμό του μαθήματος.
  • Παρότι το μάθημα γίνεται από το σπίτι των μαθητών που είναι ένα ασφαλές για αυτούς περιβάλλον, χρειάζεται να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν είναι αυτονόητο ότι θα είναι συγκεντρωμένοι και ήρεμοι. Είναι κοινή υπόθεση όλων μας στο σπίτι να βοηθήσουμε να υπάρχει ησυχία και απομόνωση.
  • Όταν δεν φθάνει ο ήχος ή και η εικόνα σας εσάς, αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει το αντίστροφα. Δηλαδή ότι δεν σας ακούν και δεν σας βλέπουν οι υπόλοιποι συμμετέχοντες. Συνεπώς αν θέλετε να ενημερώσετε, το λέτε διακριτικά και γράφετε κάποιο σχετικό μήνυμα στον/στην συντονιστή/στρια.

Ιδέες για ομαλή διαδικασία

  • Όπως και στην αίθουσα διδασκαλίας ο/η μαθητής/τρια δεν αποχωρούν χωρίς να έχουν ενημερώσει τον/την δάσκαλο/α. Οι εφαρμογές όπως το zoom, skype κλπ δίνουν την δυνατότητα να στέλνεται προσωπικό μήνυμα στην δασκάλα και αυτό είναι η καλύτερη λύση.
  • Επειδή η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση είναι μεγάλο μέρος της καθημερινότητας μας είναι απαραίτητο να διασταυρώνεται η διαθεσιμότητα των τεχνικών μέσων για την ώρα του μαθήματος. Εύκολα μπορεί να συμπίπτουν πλέον τα μαθήματα ή οι δραστηριότητες των παιδιών με τις υποχρεώσεις των γονέων και όλα να πρέπει να γίνονται μέσω του ίδιου υπολογιστή.
  • Απενεργοποιήστε το ήχο σας, θέτοντας την λειτουργία σε mute όταν δεν έχετε το λόγο
  • Μην ξεκινάτε να μιλάτε μαζί με κάποιον άλλον. Περιμένετε να τελειώσει και στην συνέχεια ζητήστε τον λόγο

Μπορεί τα παραπάνω να είναι πολλά ή και αρκετά σχολαστικά. Νομίζουμε ότι όλα είναι χρήσιμα και συμβάλλουν ουσιαστικά. Τα περισσότερα αρκετοί τα εφαρμόζουν ήδη, ίσως εφαρμόζουν ακόμη περισσότερα από αυτά. Εάν βοηθάει η ταχύτητα του internet και υπάρχει κατάλληλη προετοιμασία από δασκάλους και μαθητές τότε η τηλεκπαίδευση μπορεί να είναι ομαλή και ευχάριστη.

Δείτε επίσης:

  1. Υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης και σύγχρονης εκπαίδευσης, Α. Κεφάλα, Α. Δημητρίου, Κων.νος Χειλάς (Ιαν.2006)
  2. Συμβουλές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  3. Για την πλατφόρμα ZOOM(βίντεο).

Ιδέες ομαλής τηλεκπαίδευσης Αγγλικών